varvetrunt.blogg.se

Studenten

Publicerad 2014-06-11 10:44:14 i Allmänt

I dag blir "liten" stor. Äldsten går ut gymnasiet, tar studenten.  Jag erkänner villigt att jag är stolt över honom.
Han har gjort det förbaskat bra. Dessutom med betyg rejält över godkänt.
Själv tar han det med ro. "Idag student, imorgon arbetslös" som han själv säger med glimten i ögat. Han verkar ha ärvt sin fars humor och något krassa syn på livet.
Nåväl, jag ska bjuda honom på en "brakmiddag" i kväll. Det är han väl värd.
 
I den här familjen gör vi annars inget större väsen av vare sig födelsedagar eller skolavslutningar.
Det är kanske någon sorts mentalitet som inympats från skogslandet i Norrbottens inland.
Man ska liksom inte förhäva sig.
På gott och ont.
 
Jag tog ut en semesterdag i dag med anledningen av dagens dignitet. Så morgonen fick börja med en sväng runt spåret. Kändes bra, trots att jag inte fick se någon mårdhund som tydligen siktats däruppe. Jag är lite avis på alla som får sådana naturupplevelser inpå knutarna. Antar att en flåsande och stånkande motionär skrämmer bort alla djur på långt håll. För inte kan det väl vara så, att jag pinnar på så snabbt att jag inte hinner med att se nåt....
 
Självklart musikval en dag som denna.....
 
http://www.youtube.com/watch?v=XbNEOJMGFAo
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-06-13 20:59:09

Ja, visst är det skönt när "barna" blir stora och man ser att det går bra för dem. Du har all rätt att vara stolt. Det ska också han vara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela