varvetrunt.blogg.se

Tröst

Publicerad 2014-03-01 12:37:28 i Allmänt

Ja kanske ändå att åldern tagit ut sin rätt. Blev "sängliggande" några dar nu i slutet av veckan.
Nåja, är det inte värre än så är det väl inte mycket att gnälla över kan jag tycka.
 
Den här helgen är det yngste sonens tur att fylla år. Han blir myndig i dag. Hipp, hipp, hurra!
Nu kan ju den som är lite slängd i matte räkna ut att jag inte var purung när jag bildade familj.
Men jag var inte över åldersgränsen där ens barn riskerar förhöjd sjukdomsrisk pga av ålderstigna föräldrar.
Åtminstone om man får tro en artikel i DN den här veckan. Ungarna kan ju trösta sig med det.
 
Nu snöar det lite lätt, men nu vill jag nog ha vår och kunna plocka fram löparskorna. Det är alldeles nödvändigt känns det som, nu när skidåkingen nästan runnit bort i alla plusgrader. Visst har jag ändå kunnat åka men det känns inte så kul när det är så blött. 
Månne börjar jag bli en aning bekväm med åren....
 
Planeringen för Londonresan pågår för fullt. 2 konserter och en Premierleague match har bokats. 
Matchen är Fulham - Crystal Palace. Ett Londonderby som om det vill sig kan vara avgörande för vilket lag som som åker ur. Ja det kan förstås bli bägge två i slutändan, men i vilket fall ska det bli kul. Det är ju min första, men förhoppningsvis inte den sista  Premierleaguedrabbning jag kommer att se.
 
Konserterna är med Amos Lee den 9/5 och Drive-by Truckers den 13/5. 
Amos Lee finns väl i facket "americana med soulinslag". En ny bekantskap för mig som verkar mycket intressant.
Drive-by Truckers har tydligen en delvis ny uppsättning, och en ny cd ute som jag ska bekanta mig med under våren.
 
Men innan dess måste jag komma ihåg att förnya mitt pass.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela