varvetrunt.blogg.se

Back on track

Publicerad 2014-05-29 14:12:00 i Allmänt

Äntligen kom jag iväg på något som kan liknas vid motion, ja om man är vidsynt vill säga.
Promenaden i dag runt spåret får bli omstarten efter ca 2 veckor med förkylning och feber. 
Att jag kallar det motion beror endast på att jag ökade tempot lite i uppförsbackarna.
Så lite svettig blev jag allt...
 
Det är Kristi himmelfärds i dag. Då har sådana lyxprylar som jag ledigt. Det känns riktigt bra och skäms inte ett dugg för det....
Tyvärr jobbar den "magiska" i dag. Vi jobbar otakt den här veckan/helgen. I går jobbade jag dag, hon kväll. Jag är ledig i dag, hon i morgon och jobbar sedan hela helgen...
Undrar om det är någon som firar Kristi himmelfärds och om man gör det, hur då?
Ett tag var det folknykterhetens dag den här dagen också. Undrar om det "firas" fortfarande och i så fall var.
Om jag minns rätt var det bilkortege från Bjästa in till stan, men vad som sedan hände har jag ingen aning.
Kortegen kunde man läsa om i ÖA på fredagen.  Som alla förstår deltog jag aldrig i den kortegen...
 
Nåväl, på söndag spelas matchen jag sett fram emot sedan i höstas. Höga Kusten möter Gottne i herrtrean.
Gottne är nykomlingar medan Höga Kusten varit i trean några år nu. Gottne IF är laget i mitt hjärta. Laget jag snedparkade i under så många år. Vi höll till mestadels i sexan. Några säsonger lirade vi i femman.
Under dessa år som jag spelade där, hade jag ett antal som var riktigt kämpiga om vi pratar privatliv så att säga.
Men man hade tålamod med mig och jag fick ingå i gemenskapen trots att jag inte alltid uppförde mig storstilat på planen. Det är jag för evigt tacksam mot klubben och dess dåvarande eldsjäl Harald Östman.
Så på söndag får Höga Kusten ursäkta, Gottne får helt klart mina sympatier
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela