varvetrunt.blogg.se

Långt kvar

Publicerad 2014-05-21 13:28:46 i Allmänt

Ligger fortfarande hemma i feber och hostar så att jag nästan spyr...fortfarande inte kul.
Speciellt nu som det ska bli toppenväder under några dagar framöver. Nåja, det är inte lönt att gnälla, man blir inte friskare snabbare för det.
Inser dock att jag knappast kommer kunna vara med på Hornöberget i morgon kväll. Det om något är urtrist.
Missa en kväll med tjejerna......det måste jag nog gnälla rätt ordentligt över, vare sig det hjälper eller inte.
 
Jo jag vet, sommaren har inte kommit på allvar än, men är det inte onödigt långt till SHLstarten?
 
Lite problematiskt tycker jag att det blivit med "vända ryggen" mot rasismen/sd. Gillar man t ex inte EU hamnar man lätt i samma fålla, i ett Sverige som tenderar att bli mer och mer svart/vitt. Vänstern som av hävd varit tveksam till EU, är ju de som självklart attackerar SD hårdast. Att inte gilla EU, har ändå på något sätt blivit sammankopplat
med främlingsfientlighet och romska tiggare, fast jag röstade förstås NEJ långt innan vare sig romska tiggare eller SD blev aktuella.
Samtidigt var jag riktigt besviken över att vi var så förhållandevis få, som visade vår inställning på torget i Övik i lördags.
 
Lite trist är det dock att MODO bara spelar en träningsmatch på hemmaplan, den första, innan seriestarten.
En aning snålt kan jag tycka.
 
Jaja, kanske dags att ta lite hostdämpande....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela