varvetrunt.blogg.se

Ta nya tag

Publicerad 2014-05-26 21:32:17 i Allmänt

Då var jag tillbaka i selen igen. Det kändes hyfsat även om de första timmarna var rätt jobbiga.
Nu är det ju bara en 4 dagars arbetsvecka som väntar, så det ska nog gå bra.
 
När jag ska kunna återuppta löpningen är dock mera tveksamt. Ger mig nog inte ut i spåret förrän den elaka hostan gett med sig. Jag tänker inte ta några risker, så ung är jag inte....
Men sugen det är jag, speciellt som "Gullan" hetsar med sina träningsrapporter via fejjan.
Du är riktigt duktig! Håll i!
 
EU-valet blev väl en lite knepig historia. Framgångar för främlingsfientlighet, miljö och feminism.
Eftersom man knappast kan hitta en röd tråd dem emellan står frågetecknen på rad.
För de två sistnämnda kan kanske storstad kombinerat med hög utbildning vara nåt förstås.
Nu menar jag definitivt inte att det är nåt fel deras framgångar. Tvärtom!
Ja förutom för främlingsfientligheten då förstås är väl bäst att förtydliga. Det är ju inte alla som känner mig så väl att jag kan ta något förgivet.
 
Främlingsfientligheten finns nog tyvärr överallt, men kanske främst i södra delarna av landet verkar det som.
Även om sd fått tämligen höga procentuella röstetal på vissa norrländska orter, är väl dessa ändå så små till röstantalet räknat att de är tämligen marginella. Ja eller så önsketänker jag nu. Det smärtar mig verkligen som född norrbottning, att främligsfientligheten verkar ha fått fotfäste mitt i det röda.
Jag gissar dock att när människor blir så marginaliserade som många blivit i många år nu, att vreden lätt kan riktas mot dem man når när man villl sparka. Prat om arbetslinjen blir till ett hån när inga jobb finns att få.
 
Läget i konungariket är inte så kul just nu. Men kanske kan ett nytt val till hösten muntra upp?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela