varvetrunt.blogg.se

Gammalman....

Publicerad 2014-11-10 19:08:54 i Allmänt

Ja så kom svaret på det sista provet och det var BRA! Ingen cancer som gnager i kroppen, med andra ord.
Det har varit några jobbiga veckor nu innan svaret kom.  Jag har försökt trycka bort alla dystra tankar som velat få fäste i min skalle, men inte alltid lyckats.
Värst var dagarna efter provtagningen. Det var väl då jag först fattade vad de sökte efter....
Jag är alltid lycklig över att ha Inger vid min sida, men kanske som mest under den senaste tiden.
Tack för att du finns vid min sida.
 
Nå, trots det fina provsvaret skrevs det ut lite piller till mig.
Apotekaren undrade lite försynt om jag inte skulle  köpa en dosett när jag hämtade ut min medicin.
Hm.....
Det var lite som när jag tänkte köpa mig en Iphone. Försäljaren styrde mig snabbt över till en stöt och vattensäker mobbe med jättelång batteritid i stand-byläge, så att jag inte behövde komma ihåg att ladda den så ofta.
Den kunde jag tappa i toan eller på golvet eller nåt när mina gammelmansfingrar tappade greppet, utan att det gjorde nåt. Ja gammelmansfingrar sa han förstås inte högt men säkert tänkte....
Nåja, nu visste den här farbrorn redan mycket  om den mobil han rekommenderade. Läser man Ljud och Bild vet man det. Så jag följde försäljarens råd i slutändan och är jättenöjd med det.
Men nästa mobil ska bli en sprillans ny Iphone. Det säger jag bara.
 
Jag måste passa på att använda det här forumet och tacka för alla härliga grattis och lyckönskningar som fullkomligt haglat över oss efter vårt bröllop. De gläder och värmer oss väldigt mycket.
Tack!
 
Nu ska jag nog ta mig en lite whiskypinne.  Doktorn sa att det var bra, men inget han kunde ge mig på recept.
Förövrigt finns det väl ingen dosett för vätskor heller....
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2014-11-11 22:23:46

Men en liten medicinkopp kunde du väl ha fått till whiskyn?

Härligt att det var positiva svar, Hurra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela