varvetrunt.blogg.se

Trots allt

Publicerad 2014-11-15 19:25:43 i Allmänt

Bitter förlust blev det mot Leksand. Dåligt försvarspel återigen. Den här gången kombinerat med domare utan spelsinne. Trist.
Jag brukar undvika domargnäll, men den här gången är det svårt att undvika.
Nåja, huvudsakligen var det ju ändå ett uselt försvarspel som fällde laget.
Det vore mera juste av Svartvadet, att deklarera att det inte finns några pengar kvar för att förstärka defensiven, istället för att som nu säga att de ständigt kollar av marknaden.
Nu går man ju där som det fån man är, och hoppas ändå...
Jaja, jag får väl trösta mig med en extra whiskypinne. Kärleken jobbar ju kväll.....
 
Efter så där en 22 år får min soffa tacka för sig. Nedsutten och utsliten hamnar den i garaget till att börja med, för att senare  sluta sina dagar på tippen. Jag säger min soffa, eftersom jag inte tror att Inger under några som helst omständigheter vill kalla den för sin.
Nu har vi istället införskaffat två härliga fåtöljer att sova i, nä menar sitta i förstås.
Vardagsrummet blev på kuppen betydligt rymligare och mera som vi vill ha det.
Bokhyllorna får ta mera plats så att säga. Sin rättmätiga plats tycker jag.
Ett vardagsrum utan bokhyllor som "lever" och syns är inget riktigt sådant tycker jag.
 
Det här innebär att min lilla ljudanläggning får helt andra förutsättningar att jobba med. Mycket bättre förutsättningar ska jag väl säga. Ljuddämpande skinnsoffor är inte optimalt så att säga. Jag har även kalibrerat den lite, så nu sjunger den bättre än någonsin.
Hörde jag en suck av lättnad från något håll, älskling? :)
 
Veckan som började med stor anspänning slutar med dito avspänning.
Livet är bra härligt ibland.
Trots misshagliga domare och indraget grus i entren.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-11-15 22:02:38

Heja Leksand, säger jag då. De behöver alla vinster de kan åstadkomma. Så länge de inte slår Skellefteå alltså.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela