varvetrunt.blogg.se

Snäll

Publicerad 2015-09-08 10:50:39 i Allmänt

Höstsemestern pågår för fullt. Vi är redan inne på tisdag vecka 2. 4 dagar plus helg kvar att njuta av.
Vädret verkar lovande, så vi fortsätter väl på den inslagna linjen med dagsutflykter.
Igår gick vi till Lillrutenstugan inne i nationalparken. En lagom tur med tanke på att jag sprang på förmiddagen. Ja det gjorde hon också förstås.
 
Vi tänkte oss laga middag på kaminen inne i stugan. Det gjorde vi, men efter en hel del besvär. Kaminen rykte in något hälsovådligt. Mer rök in än ut genom skorsstenen. Tur att vi inte hade tänkt oss att sova över.
Jag skrev om det i gästboken och såg att andra noterat samma problem med kaminen.
 
Vindskivorna har äntligen kommit på plats. När väl jobbet kom igång gick det undan. Det tackar jag för.
 
MODO fortsätter sin strävsamma färd mot ett SHL som startar redan om en dryg vecka.
Träningsmatcherna ger inget svar om hur serien kommer att bli. I alla fall hoppas jag på det.
De har dock inte sett bra ut kan man väl säga, om man är snäll.
 
Det är jag ju....väl?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2015-09-10 21:14:27

Det är fint i Skuleskogen. I somras vandrade en av döttrarna och jag till Slåttdalsskrevan. Och Slåttdalsberget.
Vackert väder hade vi också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela