varvetrunt.blogg.se

Jogg

Publicerad 2017-06-07 11:34:11 i Allmänt

Morgonen började med en liten promenad i spåret. Härligt en sådan här dag som lovar att bli varm och skön.
Det har inte varit alltför många av dem hittills i vår/sommar. Knappt någon om jag tänker efter.
Annars så blir dagens höjdpunkt den femte och sista delen av Hägglundsjoggen. En lagom 4 km runda runt Höglandssjön. 
Jag har hittills förbättrat min tid för varje start, men det har förstås inte varit så svårt. Startar man på noll kan allting bara bli bättre. Jämfört med förra året går det betydligt långsammare i år. Det kan nog tillskrivas de 7-8 kg jag lagt på mig sedan dess.
Jag har med andra ord lite att jobba på.  Det har aldrig förut varit något större problem att bli av med dessa extra kilon, men nu går det betydligt trögare. Kan det bero på stigande ålder kombinerat med en något tilltagande lättja?
Kan det sistnämnda även bero på det förstnämnda?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela