varvetrunt.blogg.se

Nystart

Publicerad 2017-06-04 10:46:47 i Allmänt

Nu när jag har dragit mig tillbaka från yrkeslivet kan det väl vara läge att återuppta mitt bloggande. Funderar dock om någon bloggar längre. Det kanske är helt ute numera. Men när har jag väl brytt mig om sånt förut?
Åter vaknar vi upp till tragiska nyheter. Ett nytt terrordåd i London. Flera döda och många skadade. Veckan som varit har varit fylld bomber i Kabul och Bagdad med många fler dödsoffer som följd. Jorden är verkligen ingen trygg plats att leva på, men vi har liksom inget val.

Jag ångrar verkligen inte mitt beslut att gå i pension. Det är skönt att slippa tröttheten och den ständiga värken i kroppen. Städjobb är verkligen ingen lisa för själen.
Men visst har det tagit sin lilla tid att hitta min nya plats i tillvaron.
Första veckorna var jag väldigt aktiv. Precis som om jag hade lite dåligt samvete för mina lediga dagar, samtidigt som kärleken får ställa väckaren varje morgon.
Numera kan det vara trevligt med en liten lur framför SVT Forum.
För att inte tala om framför ljudanläggningen. Vilket nog är betydligt vanligare måste jag erkänna.
Undrar vad det säger om min musiksmak?

Nåväl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela