varvetrunt.blogg.se

Sömn

Publicerad 2017-06-12 10:00:22 i Allmänt

Åter en grå och regnig måndag. Men för oss "daglediga" spelar det väl ingen roll. Det' kommer en ny ledig dag i morgon. Förhoppningsvis solig.
Förmiddagen får tillbringas framför anläggningen. Helgens omistliga fynd måste lyssnas igenom.
Numera köper jag mest musik på vinyl. Resten lyssnar jag på via Tidal. Vinyl idag är ingen billig historia. Nya LP får man räkna med att ge bortåt 250 spänn för. Tur att det finns begagnat. Den marknaden är betydligt större.
 
Julie Rhodes, på Droskan i fredagskväll, bjöd på en i många stycken fantastisk konsert. Vi har sett många fantastiska artister de senaste åren. Bruce Springsteen, Jason Isbell, Gretchen Peters, Jimmy Lafave för att nämna några. Julie Rhodes var precis lika bra. Tyvärr så är ju inte hennes musik radioanpassad så risken att hon får fortsätta turnera på småställen är överhängande.
Bluessoulrock av yppersta klass var det iaf i min bok.
 
Det bidde inget motionslopp på lördagen. Bortsett från att vi glömde packa ned löparskorna så var vi nog lite för trötta. Numera blir man ju sliten för ingenting känns det som. Vi sov till 11, vilket i och för sig inte är något ovanligt för vår del.
Jag väntar fortfarande på att jag ska få mindre sömnbehov allt eftersom åren går. Det sägs ju så iaf.
Det är nog en myt skulle jag tro. Möjligtvis sprider man ut sovtimmarna under dygnet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela